Magiczny środek na psie smrody

Magia sody oczyszczonej

Soda oczyszczona? Przecież to blog o psach… Ale uwaga, uwaga, soda to najbardziej magiczny środek niwelujący psie zapachy! NIC wcześniej nie było w stanie wywabić psiego zapachu z naszych psich piernatów, legowisk, koców, na których leżą psy ze mną na kanapie, naszej pościeli (psy śpią z nami w łóżku), smyczy, obroży, moich „psich” bluz i spodni. W końcu gdzieś w internecie czy tv przewinęły mi się przeróżne zastosowania sody. Wystarczy dosypać trochę sody do prania psich i nie tylko rzeczy lub namoczyć psie legowiska, koce, itp. w wodzie z sodą, lub zasypać równą warstwą legowiska, dywany, wycieraczki capiące psem, zostawić na jakiś czas i zwyczajnie odkurzyć. Soda jest super bo nie tylko wywabia psi zapach, ale też można nią czyścić metalowe klatki, ściągnąć osad z misek na wodę. Ten sposób również sprawdzony m. in. na czyszczeniu szczenięcego kojca – naturalnie i ekologicznie :) Tam gdzie dotarła pasta z sody, rdza i zabrudzenia zniknęły. Niestety nie byłam na tyle skrupulatna, żeby każdy pręt osobno nacierać i szorować, zostawiłam kojec pod prysznicem, zmoczyłam wodą, posypałam sodą i zostawiłam. Później spłukałam wodą i tam gdzie zasypałam dokładnie, kojec był widocznie wyczyszczony i odświeżony :)

Im więcej czytam o zastosowaniach sody, tym bardziej przecieram oczy, co jeszcze soda potrafi zdziałać. Nie interesowałam się wcześniej tematyką eko środków do czyszczenia, dopiero poszukiwanie skutecznego środka do pozbycia się zapachu psów głównie z ciuchów i pościeli skłoniło mnie do czytania. Soda nada się także do odetkania rur (nie tylko) po kąpaniu psiaków i przy okazji zniweluje łazienkowe wyziewy. Który pies nie maże nosem po oknach czy lustrach? Można jej także z powodzeniem używać do czyszczenia kabiny prysznicowej, szyb, luster, okien, itp.

W kolejce do wypróbowania z eko środków czekają jeszcze orzechy piorące. Zdam później relację, jak im idzie pranie psich rzeczy ;)

Skomentuj

