Test karmy Naturea

Jako podstawę moje suki jedzą karmę Nutra Gold Breeders Bag z dodatkowym udziałem posiłków barfowych (głównie korpusy, skrzydełka i łapki kurze, szyjki indycze, kości cielęce, żółtka, twaróg, jogurty, olej słonecznikowy, papka warzywno-owocowa: buraki, marchew, pietruszka, pomidor, seler, papryka, szpinak, jabłka, gruszki). Z Breeders Bag jestem ogromnie zadowolona i chyba żadna inna karma nie służyła sukom lepiej, niż ta. Jadły też Enova Grain Free – tu szału nie było i kupy większego formatu, ale absolutnie nie powiem, że było źle (było zadowalająco). W czasie ciąży i karmienia szczeniaków Korba jadała Taste of the Wild i Nutra Gold Holistic Puppy. Muszę powiedzieć, że nie widzę różnicy w wyglądzie i energii Korby, ani  w twardych dowodach spożycia przez nią karmy między BB, a TOTW. Mam jednak dużo spokojniejsze sumienie, kiedy szczeniaki dostają poprzez mamę tak samo dobrze przyswajalną karmę, ale o bogatszym składzie.

Szukałam dobrego zamiennika na ciążę i karmienie, w TOTW nie do końca podoba mi się groszek jako jeden z głównych źródeł węgli. Szukałam czegoś o podobnym składzie, gdzie jako wypełniacz jest wykorzystany brązowy ryż. Oprócz tego ważne jest dla mnie, aby karma zawierała około 30% białka, 20% tłuszczu oraz mięso na pierwszym miejscu listy składników. I to właśnie znalazłam w karmie Naturea ;) Po przestudiowaniu listy składników i przeanalizowaniu ceny oraz oferty dla hodowców (a wszystko to wina Niuchacza, który nam to przedstawił ;)), postanowiłam spróbować i przetestować karmę Naturea na moich sukach, póki jest jeszcze trochę czasu przed planowanym kryciem.

nat7nat8 nat10

Producent podaje, że karma jest wytwarzana ekologicznie i z dbałością o środowisko (włącznie z opakowaniami pochodzącymi z recyklingu i przy użyciu energii wiatrowej), programy ochrony gatunków, dobrostan zwierząt używanych do produkcji oraz ze składników przeznaczonych do spożycia przez ludzi. Koncepcja tej portugalskiej karmy opiera się na naturalnie odpowiednim pożywieniu dla mięsożerców, karma zawiera ok. 60% składników pochodzenia zwierzęcego, małą ilość zdrowych węglowodanów, naturalne przeciwutleniacze, za to brak w niej konserwantów, barwników i wzmacniaczy smaku.

Skład:

Świeży kurczak bez kości, odwodnione mięso z kurczaka, brązowy ryż, tłuszcz z kurczaka, pełne ziarna brązowego ryżu, wątróbka z kurczaka, jajka, drożdże piwne, witaminy i minerały, glukozamina, chondroityna, jabłka, marchewki, dynia, szpinak, jeżyny, wodorosty, MOS, FOS, ekstrakt z juki, oregano, rozmaryn, pietruszka, szałwia.

Analiza:

Białko 31%, tłuszcz 21%, włókno 2,1%, wilgotność 9%, węglowodany 29,9%, popiół surowy 6,5%, wapnia 1,4%, fosfor 1%, energia metaboliczna 4125kcal/kg

Który producent podaje zawartość węglowodanów?! Przeważnie węglowodany to to, co w magiczny sposób ulotniło się z analizy i trzeba samemu wyliczać. Za to duży plus ;) Mogłabym się przyczepić, że błonnika jest trochę mało.

Składniki karmy oraz to, za co odpowiadają jest dokładnie opisane na stronie producenta, za to też duży plus :)

Minusy? W mojej ocenie to np. jedynie kurczak jako mięsna podstawa karmy. Moje suki akurat nie mają z nim żadnych problemów, ale nie wszystkie psy dobrze tolerują kurczaka,  co w pewnym stopniu ogranicza ilość odbiorców. Również choćby jako urozmaicenie diety przydałyby się wersje karmy z innym komponentem mięsnym.

nat6

Jestem pozytywnie nastawiona i z niecierpliwością czekam na pierwsze efekty jedzenia nowej karmy.

Pierwsze wrażenia jeszcze zanim karma przejdzie przez przewody pokarmowe suk:

Karma została dostarczona przez kuriera (bardzo punktualnie!) zapakowana w karton, nie w folię. W środku oprócz zamówionych 12kg i 2x2kg znalazłam ulotki i po 2 próbki każdej z wersji karm (adult&puppy). Worek 12kg ma suwak do zamykania po pierwszym otwarciu, co uważam za ogromny plus i mało która karma jest tak fajnie pakowana z dbałością o to, aby przy długim czasie przechowywania po otworzeniu nie zwietrzała. Dodatkowo wszystkie worki mają odciągnięte powietrze ze środka, co też bardzo się chwali producentowi :) Poza tym co mnie szczególnie urzekło, jeszcze przed zamówieniem karmy – opakowanie graficznie „robią” czcionki, nie jest tu ani za dużo, ani za mało, nie ma problemu przerostu formy nad treścią, a jednocześnie wygląda to bardzo estetycznie, w dodatku opakowania Naturea mają takie przyjemne wiosenne kolory. Próbki pakowane po 100g to idealna porcja smaczków do zebrania ze sobą na spacer czy na trening (pamiętając oczywiście, żeby tą porcję uwzględnić w całodziennej dawce dla psa).

nat4nat13nat12

Wersja puppy jest nieco jaśniejsza i widocznie tłustsza, niż wersja adult. Moje dodatkowe odczucie jest takie, że bardziej ciągnie od niej węglowodanem ;) Karma nie ma odpychającego zapachu, wydaje się naturalny i niechemiczny. Granulki mają średnią wielkość, chrupki dorosłe są nieznacznie większe od szczenięcych i  mają sporo okruszków na powierzchni.

nat1 nat2

Ciężko mi ocenić smakowitość karmy, ponieważ moje psy wcinają wszystko jak leci z ogromną ochotą ;)

nat5 nat9

Na pierwsze efekty poczekamy kilka-kilkanaście dni, ale więcej będę w stanie powiedzieć po dłuższym okresie stosowania. Jeśli jesteście ciekawi, jak u moich suk sprawdzi się karma Naturea, stay tuned ;)

nat11

Skomentuj

